Saturday, July 18, 2020

Navy Enlisted Classification Codes - Aviation Initial

Naval force Enlisted Classification Codes - Aviation Initial Naval force Enlisted Classification Codes - Aviation Initial The Navy Enlisted Classification (NEC) framework supplements the enrolled rating structure in recognizing work force on dynamic or dormant obligation and billets in labor approvals. NEC codes recognize a non-rating wide expertise, information, inclination, or capability that must be recorded to distinguish the two individuals and billets for the board purposes. For instance, if a Navy cop (MA Master at Arms) gets particular preparing as a K-9 Dog Handler, he/she would be granted NEC MA-2005. Starting there on, the mariner could be relegated to Navy law authorization obligations including military working mutts. NECs for the AVIATION INITIAL Community Area 8800 Aviation Maintenance/Production Chief (APPLIES TO: AF, AT, AE, AO, AM, AD, AV, AZ, AS, AME, PR) 8806 E-2C Group II Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AD, AE, AT) 8807 SH-60R Electronics Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AT, AE) 8808 CH-60S Electronics Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AT, AE) 8809 E-6B System Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AT) 8810 EA-6B Electronic Counter Measures (ECM) System Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AT) 8819 P-3 Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AD, AE, AM, AT) 8832 EA-6B Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO:AT, AD, AM, AE, AME) 8835 F-14B/D Initial Organizational Maintenance Technician (APPLIES TO: AD, AT) AT-8840 F/A-18E/F Block 2 Avionics System Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AT) 8841 F/A-18E/F Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AT, AE, AM, AME, AD, AO) 8842 F/A-18 A/B/C/D Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AD, AE, AME, AM, AO, AT) 8843 E-6 Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AD, AE, AM) 8845 F-14 Initial Organizational Maintenance Technician (APPLIES TO: AD, AE, AME, AM, AO, AT) 8847 S-3 Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AD, AE, AME, AM, AO, AT) 8876 SH-60B (LAMPS MK III) System Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO: AT) 8877 H-3 Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO:AE, AM, AD) 8878 H-60 Systems Organizational Initial Maintenance Technician (APPLIES TO:AT, AE, AM, AD)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.